lördag 22 oktober 2011

Nyfiken på slutpriser på lägenheter?


Ni har väl inte missat slutpris.se? Länge har jag saknat en sajt där man kan hitta uppgifter om vad lägenheterna har gått för, istället för bara utgångspriset. Nu finns sajten slutpris.se, vars syfte är just detta. Den började i Stockholm, Malmö och Göteborg, men byggs successivt ut. Det finns rätt mycket slutpriser för Uppsala nu, mer och mer för varje gång jag har gått in på sidan. Så följ utvecklingen där om ni är nyfikna.

De har även en tjänst som räknar ut snittpris för olika områden, vilket är intressant! Man väljer yta, antal rum, och med eller utan balkong, och sen räknar sidan ut snittpris. Ännu bättre kunde det kanske bli om det gick att göra fler val, men databasen kanske är för liten ännu för att det ska ge ett bra resultat. Som Fålhagenbo tänker jag förstås på öppen spis, något som många som flyttar hit vill ha, men som påverkar priset. Som boende på fjärde våningen utan hiss så kan jag även tänka mig att hiss är en sak folk är intresserade av :). Och så förstås renoveringsbehov...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar