söndag 9 oktober 2011

Strandbodgatan öppnas i förtid!

Innan jag flyttade till Fålhagen var jag knappt här. Och om jag var här så kom jag aldrig hit med bil. Därför har jag aldrig riktigt besvärats av att Strandbodkilen är avstängd på grund av ombyggnationen, för den har aldrig riktigt existerat för mig. Men nu läste jag på UNT:s hemsida att den öppnas i förtid, redan runt den 25 oktober. Och det tror jag många blir glada av! Det blir som en motorväg rakt in i Fålhagen för de bilburna.

Vägen har varit avstängd i fyra år, för att bredda och sänka den, samt anlägga nya gång- och cykelbanor, och byta ut järnvägsbroarna. Ett tag passerade jag där varje morgon (den har ju varit öppen för cyklister hela tiden), och det var fascinerande att se bygget utvecklas bit för bit. Men det gick sakta, ibland kändes det som att det enda som hände var att de flyttade cykelvägen fram och tillbaks, så att man alltid höll på att cykla in i stängslet. Av kommentarerna på UNT:s hemsida att döma så känner flera att det har gått väldigt sakta :).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar