onsdag 26 oktober 2011

Strandbodkilen öppnades igår

Strandbodkilen är nu öppen! Jag gick ner igår vid halv ett-tiden eftersom jag visste att vägen skulle öppna någon gång på eftermiddagen. Den hade redan öppnats när jag kom ner, och en bil från Sveriges radio rullade just iväg (volvon ni ser på bilden) efter avslutat reportage. Er trogne bloggare kom alltså för sent för att höra något av intervjun. Däremot kunde jag konstatera att folk snabbt började använda den nya vägen! Det körde förbi bilar hela tiden! Dock leder det nog inte till alltför mycket trafik inne i kärnan av Fålhagen, eftersom man precis har gjort vägen förbi Coop nära smalare. Så trafiken styrs mot Väderkvarnsgatan, vilket känns bra.

Lägg förresten märke till vilken otroligt grå Sovjet-liknande känsla jag lyckas förmedla med min bild. Är det det här vi vill att folk ska minnas av Fålhagen? Nej, fram med mer färg tycker jag! En annan sak att lägga märke till är "porten" med en höjdskylt som man har ställt upp innan man kör under tågbron. Det är smart gjort, så att eventuella ouppmärksamma chaufförer har sönder den istället för tågbron. Det tackar nog SJ för:).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar