måndag 30 juli 2012

Hitta ut.nu!

Har du också funderat på vad man kan göra på semestern? Jag  har passat på att läsa om lergroparna i Fålhagen. Ibland måste man dock motionera också. Dessutom så kan det vara nyttigt att besöka andra stadsdelar också, även om Fålhagen är Uppsalas trevligaste stadsdel :). I våras snodde någon mitt cykelhjul så jag kom igång med hitta ut.nu lite senare än vad jag hade tänkt mig. Hitta ut.nu-kartan och kontrollerna är ett mycket bra sätt att träna eller bara komma ut och njuta av naturen. Själv gjorde jag tre träningsbanor ut av kontrollerna och cyklade runt med min mountainbike. Bra träning. Det blev två 3 mils pass och så ett pass på 5 mil. De kortare banorna var lite enklare men 5 mils banan blev tung, inte minst på grund av vädret.




Det som överraskade mig var hur många jag träffade ute i naturen. Sådana som också var ute för att ta kontrollerna. Det är jättekul och jag hoppas att man fortsätter med hitta ut.nu eftersom konceptet har utvecklats för varje år som gått. Jag minns att man inte hade med Fålhagen första året. Nu har man med hela Uppsala. Ta chansen och vidga era vyer och ser mer utav Uppsala :).


Här hittar du mer information om hitta ut.nu: http://www.hittaut.nu/uppsala/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar