fredag 20 juli 2012

Stolpar till vändplatsen

Sommargnällig är vad jag är idag. Vattenpölen på bilden hindrar på sin höjd fotgängare att ta sig genom här. Allt fler bilar tar den här vägen trots att det inte är en bilväg här! Jag tycker att man borde göra någonting åt detta. Jag förstår inte bilister som inte följer trafikreglerna och därför borde man omöjliggöra det för bilar att ta sig genom här eller så öppnar man det helt och hållet för biltrafik. Just nu är det vilda västern här ju. Jag vet det därför att jag handlar ofta på Coop.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rätta mig om jag har fel, men det finns ju ingen förbudsskylt från Liljegatan?

Juuso sa...

Nja, ska kolla upp det idag men däremot så finns det ju en trottoarkant som borde tipsa bilisterna om att man inte får köra där. Ska kolla upp detta.

Juuso sa...

Jag hade FEL! Det finns ingen trottoarkant längre! Då måste man sätta upp en skylt! Eller ha stolpar innan någon krockar med cyklister...

Anonym sa...

Det var en kant förut, men den var nedsänkt vilket ytterligare förstärkte intrycket av att det var ok att köra in där från Liljegatan.

Skicka en kommentar