onsdag 18 juli 2012

Mera katter i Fålhagen

Nu undrar ni vad jag fotat på den översta bilden. Jag såg en katt sittande där och eftersom sommaren 2012 verkar bli en sommar för katter i Fålhagen var jag bara tvungen att fotografera den. På bilden nedan tycker jag synd om BMW-ägaren, katten har bra bilsmak men jag hoppas att hen klarar av att hoppa ner från  det svarta och varma biltaket utan att repa den fina bilen.

Nu när vi ändå är inne på katter så tänkte jag ta upp fågeldödligheten i Fålhagen. Jag anar ett samband mellan de många katterna och de många döda fåglarna (antagligen ungar) i Fålhagen. Fåglarna har bragts om livet och min första tanke är naturligtvis att det måste vara katternas fel. Varför det? Jo, jag  har hittat flera fågelkroppar väldigt nära trappuppgångar vilket tyder på ett kattbeteende: Titta matte vad jag gjort. Visst är jag duktig!




0 kommentarer:

Skicka en kommentar