tisdag 24 juli 2012

Lägenheter i Fålhagen

Idag är det tisdag, men när jag satt och skrev detta blogginlägg i söndags (ibland får man faktiskt producera inlägg i förväg, särskilt om det regnar och man inte har nåt annat att göra) så fanns det bara 1:or och 2:or ute till salu i Fålhagen på Hemnet! Det är klart att man säljer smålägenheter inför terminsstarten, men det kändes lite extremt att det bara var 1:or och 2:or ute. Men det är klart, man får väl inget bra pris för större lägenheter på sommaren.

Om man nu vill köpa en lägenhet i Fålhagen just nu så finns det många jag kan rekommendera. Går man mycket efter priset men vill ändå bo riktigt nära centrum så har ju 1:an på Norrtäljegatan 6 c ett bra pris (1 095 000 kr). Men då får man stå ut med att huset är byggt på 70-talet och är rätt... vad ska jag säga... fult. Då tycker jag denna 1:a på Hjalmar Brantingsgatan 5b är mer prisvärd, för den är från 40-talet och är fint renoverad. Bättre pris per kvadratmeter har denna 1:a på Liljegatan 6b, som visserligen kostar 1 295 000 kr, men då får man 39 kvm. Alla tre som jag nu har nämnt ligger i lugna fina kvarter som jag skulle kunna tänka mig att bo i.

Och som vanligt när man söker på Fålhagen på Hemnet så får man även en lägenhet som ligger i Höganäs bland träffarna. Mäklare har lite svårt att lära sig gränsen tror jag :P.

Sedan måste jag bara nämna att det är en tvåa till salu i Port Arthur också! 2 375 000 kr kostar det om man vill bo där.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar