torsdag 5 juli 2012

Tjuvar på Flora Linnea

Hungriga tjuvar härjar på koloniområdet Flora Linnea här i Fålhagen. Jag kom precis in från gården där jag rastade Da Vinci (vår kanin) och läste om de hungriga tjuvarna sin Uppsalatidningen skrivit om. Hemskt att man ska behöva stjäla mat. Det är otroligt sorgligt men samtidigt kan man inte acceptera att någon/några bryter sig in i kolonistugorna. Det skapar oro. Vad kan man göra? Jo, man kan naturligtvis installera larm.

Ett alternativ till larmet är att göra som alkoholisterna vid Vaksala torg. Jag såg hur deras hund vaktade en systempåse. Det är också kreativ. Skulle man lämna en amstaff eller en riktig kamphund lös i koloniområdet så skulle nog bli fart på tjuvarna. Det gör ont att bli biten av en hund. Jag blev biten av en terrier i tisdags när jag var ute och cyklade men det är en annan historia.

Hoppas att ni njuter av sommaren i Fålhagen, trots tjuvarna. Det gäller att njuta av sommaren nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar