tisdag 26 mars 2013

Åka skidor i Storvreta

Nu börjar skidsäsongen vara över. Så känns det i alla fall men nästa år köper jag säsongskortet (i år kostade det 400kr. Endagskort köper på ICA i Storvreta) för att kunna åka runt på spåren i Storvreta. Fina spår för att vara så här sent på året. Nästa år blir det en mer seriös satsning på skidåkning. Och man behöver inte ta bilen till Storvreta! Bor man i Fålhagen så hoppar man bara på Upptåget så tar det inte längre än 9 minuter att ta sig ut dit! Det fixar man inte ens med bil. Faktiskt. Jag vill varmt rekommendera spåren i Storvreta för oss som bor i Fålhagen. Det är jättesmidigt med Upptåget! Miljövänligare än så blir det inte att åka skidor. Jag har tyckt att det är lite knepigt att börja med skidor eftersom man då måste åka iväg från Fålhagen och jag har tyckt att det tar så lång tid och att man skulle behöva ta bilen. Det behöver man inte alls. Upptåget till Storvreta är lösningen. Vill man eller kan man inte åka Upptåget så går det bra att åka bussarna 110 eller 115. Med 115 kommer du väldigt nära skidspåren. Testa du också! Nedan ser du en karta hur du går mellan stationen och skidstadion. 115 passerar skidspåren längs Skogsvallsvägen.

Jag kommer att skriva ett inlägg om detta så fort nästa skidsäsong drar igång för då kommer fålhagenbloggaren typ bo borta i Storvreta . Observera att bloggaren inte har några intentioner att flytta till Storvreta. Den långa skidsäsongen har gjort det möjligt för mig att upptäcka Storvreta och jag har använt den här säsongen till för att träna på tekniken :). Nu är det bara effektiv stakning kvar och så lite arbete med överkroppen så att man får lite effekt i det hela.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar