onsdag 6 mars 2013

Fålhagens IP och Vilan


Det känns som att vintern håller på att ge upp kampen mot solen och våren. Skidspåren börjar bli slitna och plusgrader gör att snön försvinner snabbt. Jag tänkte försöka ge mig ut för att åka skidor så ofta som möjligt den här veckan för det finns ingenting bättre än att vara ute i solen på våren. Det är verkligen energigivande.

Det finns ett spår runt Fålhagens IP men det är inte ett officiellt spår, men det går att åka runt där och det är många som gör det. Eftersom jag har lite planer på att åka någon form av vasalopp nästa år så har jag åkt i Hammarskogen. I lördags åkte jag i Vilan. Jag tror att Vilan är det närmaste riktiga spåret för oss fålhagenbor. Det är nog dit jag ska ta med nästa vinter för att åka skidor eftersom spåret är belyst också. Underbart! Dessutom så är det trevligt att springa i Vilan på sommaren om man tröttnar på rundan runt Fålhagens IP.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar