tisdag 12 mars 2013

Brotten i Fålhagen


Igår brann det i ett soprum vid Vaksalaskolan och man letar fortfarande efter de skyldiga. Jag hoppas att de hittas och att de är straffmyndiga.

Idag läste jag i pappers-UNT att en av männen som rånade närbutiken på Vaksalagatan har erkänt. Om det  rånet skrev jag förra året: http://falhagen.blogspot.se/2012/03/ran-kniv-och-vaksalagatan.html
Jag gillar brottslingar som erkänner och står för sina brott. Så borde det vara. Lyckligtvis var det ingen som dog för det kan gå så fel när man viftar med knivar och sånt. Det var lite överraskande att gärningsmännen var runt 30 år gamla. Då borde man inte hålla på med småbutiksrån.

Ett annat brott i Fålhagen som varit på tapeten på sistone är mordet i en lägenhet på Vaksalagatan. Nu har man flyttat fram datumet när hovrätten ska meddela domen. Det ska bli spännande att se vad det blir för dom i det här fallet där ett vittne inte vågat/velat komma till rättegången. Jag får lite dåliga vibbar av sånt. Om inte folk vågar vittna, har vi stora problem med rättssamhället.
Källa: http://www.unt.se/uppsala/morddom-flyttas-fram-2320157.aspx

Innan bloggen förvandlas till Stadsdelens brott så tänker jag avrunda med att säga att brottet inte lönar sig. Det är bara att lyssna på Leif GW Persson ikväll. Så min uppmaning till alla är att inte börja eller omedelbart sluta med brottslighet i allmänhet och i Fålhagen i synnerhet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar