måndag 18 mars 2013

Byte av hållplats

Bilden är från Gamla Uppsala men inlägget är till för alla som pendlar med 773 och 774. Bussarna avgår numera från hållplats D1(X) som ligger närmast järnvägsspåret. Det var härifrån Stockholmsbussarna avgick för länge sedan. Mer info om andra hållplatser hittar du här: http://www.ul.se/Resa/Kartor/Busstationer/Uppsala/
Jag hade ju hört talas om detta men självklart glömde jag bort det under helgen så i morse var det en vänlig UL-man vid hållplatsen på Kungsgatan som instruerade mig till rätt plats. Bra tänkt där UL och ett mycket enkelt sätt at undvika arga resenärer. Jag brukar ju säga att arga kunder är ett resultat av mindre bra information.

Sedan är det nåt knas med UL:s nya busskort. De är lite tjockare och det är fler resenärer som verkar ha problem med korten och kortläsarapparaten. Det leder till att man som kund måste byta ut kortet. Det kan man endast göra i resecentrum i Uppsala eller genom att beställa ett kort via hemsida. Man går då in på Trasigt kort och följer instruktionerna. Om du tycker att kön på resecentrum är omänskligt lång så kan jag bara säga att personalen där fixar ungefär 30könummer på 10 minuter. Det  tycker jag är väldigt effektivt! Jag har testat det där :). Vill vi slippa problem med kortläsare, så skulle vi kunna testa Acess-kort som man använder i Stockholm. Det verkar vara väldigt smidigt.

Ett sista önskemål som kommit till som en följd av hållplatsbytet. Snälla ni som ansvarar för hissen ned från yttersta spåret på centrumsidan: Kan ni rengöra den så att det inte luktar kiss där när man åker den. Tack på förhand!

Det här inlägget skrev väldigt fort så jag ber om ursäkt för de eventuella språkliga bristerna. Rättar till dem senare...


0 kommentarer:

Skicka en kommentar