söndag 17 mars 2013

Öppen spis


Den här veckan har varit kall och när jag sprang två minuters intervaller i tisdags mellan Uppsala centrum och Sävja, kom jag tänka på hur skönt det skulle vara med lite extra värme i lägenheten. Blåsten i tisdags mellan centrum och Sävja var helt otrolig! Veden var slut i lägenheten så jag tog bilen till Statoil i fyrmackskorsningen och köpte två påsar ved som kommer att räcka hela veckan ut. Perfekt! 159 kronor för två påsar kändes som ett väldigt bra pris just när jag frös så mycket. Det var faktiskt väldigt trevligt att ha minibastu i vardagsrummet innan man gick och la sig. Jag kan varmt rekommendera ett besök på Statoil i fyrmackskorsningen om man inte har en gammal julgran att tutta eld på :).

P.S. Jag är medveten om att alla som har tillgång till skog och mark i närheten skrattar hatten av sig när de ser vad jag betalat för pris för lite ved men ibland så får det bli så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar