söndag 10 mars 2013

Bostadspriserna i Uppsala (via en turkisk omväg)


Jag var i Stockholm igår. Jag var där väldigt tidigt och när jag gick i Gamla stan så såg jag samma gatumusiker med förstärkare som brukar spela i centralpassagen. Intressant. Jag ska nog inte klaga på att det låter ifrån centralpassagen ända till Frodeparken för i Gamla stan så ekar det väldigt irriterande.

Eftersom DN hade en intervju med Turkiets president så köpte jag tidningen. Jag är ju intresserad av Turkiet. Jag har besökt Istanbul två gånger de senaste två åren och jag gillar staden och kanske kommer Turkiet bli Europas Kina. Spännande.

Priserna i Fålhagen är stabila och höga (enligt mig). Det är en av anledningarna varför jag inte skrivit om bostadspriserna i Fålhagen på ett bra tag. Ingenting nytt på bostadsmarknaden så att säga. Enligt DN så är det just bostadsrätterna som är efterfrågade. Priserna på riksnivå har höjts med 4% på ett år.

Vad kan påverka bostadspriserna i Sverige och Fålhagen? Enligt en vd för Fastighetsförmedling säger att de hot som han ser är skärpta amorteringskrav och sänkt bolånetak. Vi får väl se. Jag tror på Fålhagen eftersom området är så trevligt att bo i och man ska inte glömma bort närheten till resecentrum.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar